Com ho fem?

A Lilaina treballem dia a dia en pro del nostre objectiu: el desenvolupament integral de l’infant. Cada nen i nena és un esser únic amb una potencialitat pròpia i innata per crèixer i desenvolupar-se. En aquest sentit l’escola bressol ha d’acompanyar l’infant en aquest desplegament de les seves capacitats en els àmbits de l’autonomia, les habilitats socials i l’autoestima, així com en l’educació en valors.

Mirem als infants des de la confiança en les seves capacitats i com a protagonistes actius del seu aprenentatge. A més entenem que arriben a l’escola amb una història personal i familiar que els diferencien de qualsevol altre i els fan especials. Des de l’escola ens comprometem, amb les famílies, a acompanyar-los en el seu creixement com a persones tot respectant les seves particularitats individuals.

Com ho fem?

  • Promovem l’aprenentatge vivencial, el joc lliure i l’autonomia a través dels moments de vida quotidiana.
  • Presentem propostes basades en l’experimentació, la manipulació, i la descoberta.
  • Busquem crear uns ambients acollidors que possibilitin i fomentin l’adquisició d’aprenentages.
  • Fomentem espais de participació amb les famílies per fer créixer un projecte comú d’escola.

 

Tots aquests aspectes els aterrem a través d’una metodologia oberta i flexible,  que busca a través dels materials oferir un ampli ventall d’experiències sensorials. Per aquest motiu parem la mirada en aquells objectes que ens proporciona la pròpia natura (còdols sorra…), i els fets amb materials orgànics: fusta, metall, roba, vímet, etc. Posant en valor el benefici que aporta en el desenvolupament dels infants la riquesa de sensacions i percepcions que aquesta tipologia d’objectes ens faciliten.

Entenem l’educació com una acció compartida no només amb les famílies si no amb tota la societat. Per això volem ser un centre obert a la ciutat de Figueres i les seves entitats. Treballem de manera coordinada amb l’ajuntament i intentem promoure l’intercanvi amb altres centres i institucions. D’aquesta manera col·laborem de manera activa en la divulgació i creació d’una cultura d’infància, que es basa en una criança respectuosa, positiva i amb valors, que posa en el centre a l’infant i el seu benestar, en el significat més ampli de la paraula.